jufjill.reismee.nl

Al één maand is voorbij!

Ola lieve lezers,

Zoals de titel het al zegt, ben ik morgen al een maand in Curaçao! Wat gaat dat snel zeg, ik weet nog het moment dat ik te horen kreeg dat ik mocht gaan en nu zit ik gewoon al op 1/3 van mijn mooie avontuur! Ik vind het nog steeds helemaal super hier en met de dag voel ik me meer en meer thuis.

Wat me wel heel erg tegen valt, zijn de nachten hier. Ik slaap helaas nog steeds super slecht en ben hierdoor mega moe. Eigenlijk heb ik nog geen één nacht door geslapen en dat begint nu wel een beetje zijn tol te eisen. Gelukkig heb ik geen last van een ochtend humeur, dus ik blijf wel gewoon lekker vrolijk en blij. Ik ben ja immers in Curaçao en ik denk maar altijd zo ik slaap in het weekend wel bij op het strand :)

Gelukkig gaat het op stage wel heel goed en raak ik steeds meer gewend aan mijn drukke, maar hele leuke klas. De kinderen zijn ook steeds meer aan mij gewend en de sfeer is al een stuk beter. Vorige week is ook de schoolfotograaf langs gekomen en ik mocht mee op de foto. Mijn eerste schoolfoto waar ik bij ben en ik vind het super leuk! Zodra ik deze binnen heb, zal ik hem hierop plaatsten, zodat jullie mijn klas kunnen zien!

Wat ik super vind aan mijn stage is dat ik iedere morgen een hand krijg van alle leerlingen waarbij er goedemorgen wordt gezegd en aan het einde van de dag krijg ik weer een handje en dan wordt er tot morgen Juf Jill gezegd. Ik vind dit super leuk en deed dit ook al bij mijn vorige stage school alleen dan zonder een handje. Daarnaast wordt er hier drie keer per dag een gebed voor gelezen. Het 's morgens bij binnenkomst, voor het eten en als we weer naar huis gaan. Inmiddels ken ik ze ook al uit mijn hoofd en is het heel normaal geworden. In het begin dacht ik: oh dat ken ik dat is het onze vader, maar dat is een protestantse school, dus is het onze vader ook weer anders. Gelukkig was een leerling zo lief om voor mij alle drie de gebedjes op te schrijven.

Laughing

Gelukkig verveel ik me niet snel op stage en mag ik veel dingen maken voor school. Zo heb ik een weektaak gemaakt, toetsen ontworpen, huiswerkbladen gemaakt en nog wel een paar dingetjes. Dit juist omdat ik niet zoveel lessen kan geven.

Voor de rest heb ik afgelopen weekend een heerlijk weekend gehad! Op vrijdag waren we lekker om één uur klaar en zijn we meteen naar het strand geweest, waar we tot 6 uur zijn gebleven (hier kon ik ook weer even mijn slaap inhalen). Toen we thuis kwamen, waren Daisy en ik aan de beurt om te koken. En wat is er lekkerder dan wortelenstampot in Curaçao haha. Wij vonden het heerlijk, helaas vonden de andere twee meisjes dit niet zo lekker. Vandaag zijn we weer aan de beurt en gaan we een lekkere wokschotel maken. Ik ben benieuwd! Mijn kooktalenten worden beter en ik kook niet alleen maar met kant en klare dingen. Dus wie weet wordt het wel wat met mij :P

Op zaterdag zijn we ook lekker weer naar het strand geweest en was er het 's avonds weer een feestje bij de Zanzibar. Dit begon om vijf en we zijn tot het einde gebleven zo leuk was het! Het is echt fijn dat die feestjes hier vroeg beginnen, want dan duren ze ook niet tot heel laat. Dus we verheugen ons nu alweer op zaterdag, want dit feestje is iedere week.

Op zondag wilden we eigenlijk naar een heel mooi strandje gaan, maar daarvoor moesten we een uur rijden en hier hadden we eerlijk gezegd geen zin meer in ( na een avondje stappen :P). Dus zijn we maar weer voor de derde dag naar Mambo beach geweest, wat natuurlijk ook helemaal super is :)

Ohja! We zijn ook nog op donderdag heerlijk gaan uiteten bij Hemingway, omdat de pannenkoeken mislukt waren haha. Heel vervelend, maar uiteindelijk was het uiteten toch veel leuker en lekkerder!

Voor de rest gaat alles hier prima haha. Maar ik ga weer stoppen, want ik ga eens beginnen met koken! Trouwens ik vind het super leuk dat er zoveel mensen mijn blog lezen! Dankjulliewel!

Liefs en dikke kus Jill

xxxx

Reacties

Reacties

Enny Radix

Hoi Jill, wat leuk dat het je bevalt in curacao. En ook dat de kinderen je zo leuk vinden. Jammer dat je slecht slaapt? Geen airco? De tijd vliegt om, he. Amuseer nog en geniet van de leuke tijd. Liefs Enny

jesse moberts

Hoi juf Jill hoe gaat het met jou met ons gaat alles goed .Zoals we zien heb je je naar je zin geniet er maar van want hier is echt zeikweer. Geniet van je tijd en we blijven je op de hoogte. Groetjes van Jesse,Bert en Margo
tot ziens

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!