jufjill.reismee.nl

Eindelijk weer een Blog!

Hallo lieve Dushis,

Zoals jullie misschien wel gemerkt hebben, heb ik al een tijdje geen blog meer geschreven. Ik zou willen zeggen dat ik het erg druk heb, maar dat is gewoon niet het geval haha. Tijd heb ik genoeg, maar mijn zin om een blog te schrijven was gewoon even weg. Gelukkig is dat weer verleden tijd en kan ik jullie weer alles vertellen over de afgelopen 3 weken!

Met de muggenbulten gaat het nog steeds goed en ik heb er af en toe weer een mooie bult bij, maar goed dat nemen we maar voor lief! Daarnaast is mijn slaapprobleem nu helemaal weg, want mijn moeder heeft slaapdruppels voor me meegenomen

Innocent
.

Ja jullie horen het goed! Mijn moeder en haar beste vriendin Saskia zijn mij twee weken geleden komen verrassen en het was zeker weten een verrassing! Mijn huisgenoten wisten dat ze zouden komen, maar nu moesten ze nog een smoes voor mij bedenken. Dus werd mij de hele week verteld dat we een gesprek hadden met de huisbaas op zondag om 10 uur. Aangezien ik die man niet zo aardig vind, heb ik me hier een hele week druk over gemaakt! Dus op zondag om 10 uur werd ik naar buiten geroepen, maar ik zag helemaal geen huisbaas! Alleen maar lachende gezichten van mijn huisgenoten. Toen ik de andere kant opkeek, zat daar gewoon mijn moeder met Saskia op het bankje buiten. Ze waren er gewoon echt! Ik kon het nauwelijk geloven en zelfs nu nog bevat ik niet dat die twee deze bijzondere reis speciaal voor mij gemaakt hebben. Ik heb dus echt een super leuke week gehad met deze twee dames en heb ze erg veel van het eiland kunnen laten zien. Ze waren wel onder de indruk van mijn rijkunsten hier, maar ik weet niet of dat positief of negatief bedoeld was haha.

Daarnaast ben ik ook nog naar klein Curaçao geweest. Na veel verhalen gehoord te hebben over hoe mooi het was, wilde ik dat zelf ook wel eens zien. Nou het begon al met de boottrip ernaar toe. Haha ik vond het super leuk zo'n hoge golven, maar twee andere dames werden echt zeeziek. Gelukkig verliep de reis wel goed en kwamen we aan op een nieuw paradijs op aarde! Het was echt prachtig! Het strand was wit, de zee was blauw en er heerste nog meer rust dan op Curaçao. Helaas was het water wel een beetje troebel, maar we hebben wel een schildpad gezien, dat was echt super mega vet! De andere meiden zijn er nog mee gaan snorkelen, maar zoals de meeste van jullie wel weten, durfde ik dat echt niet. Daarna ben ik nog gaan wandelen over dit kleine eiland en zijn we naar de vuurtoren geweest en naar een oud schip. Dit was echt super mooi om te zien! We hebben ook nog gezellig met de hele groep gegeten van de bbq en zijn daarna weer met de boot naar huis gegaan. Dit was echt een super leuke dag!

Wink

Ook zijn we toch wel een beetje sportief, want we zijn ook de Christoffelberg gaan beklimmen. We hadden al gehoord dat we er vroeg moesten zijn, want anders was het veel te warm. Dus om half 7 zijn we hier in de ochtend vertrokken zodat we om half 8 mooi naar binnen konden. We waren er als eerste en begonnen vol goede moed aan dit avontuur. Om bij het begin van de berg te komen moesten we eerst met de auto een stuk door het park afleggen. Dit was al een hele beproeving, want onze auto is nou eenmaal niet de beste auto. Gelukkig kwamen we na een achtbaan van een weg op de bestemming en kon ons klim avontuur beginnen. Zelfs om 8 uur het 's morgens is het veel te warm om deze berg te beklimmen en na een echt avontuur waren we dan ook blij dat we eindlijk boven waren. Maar wat was dat uitzicht het waard! Je kon over het heel eiland uitkijken en het was echt prachtig. Na een aantal foto's moesten we natuurlijk ook weer naar beneden. Via dezelfde weg. Gelukkig zijn we veilig weer aangekomen en begon het avontuur met de auto weer.

Deze keer mocht ik rijden. En ja hoor jullie raden het al. Het ging helemaal mis. Terwijl we een steile berg omhoog reden, moest ik terug schakelen naar de eerste versnelling. Toen ik dit gedaan had, kwamen we nog steeds niet vooruit, maar rolden we zelfs achteruit. De remmen werkten niet goed en moest ik de handrem erbij aantrekken. Uiteindelijk kwamen we tot stilstand met een wiel over de greppel. Iedereen was natuurlijk in paniek want er was veel gebeurd. Helaas kon ik niet uit de auto, want zodra ik de rem losliet gleden we meer naar achteren. Ik kan jullie vertellen dat ik op dat moment echt bang was! Om een lang verhaal maar kort te maken. Uiteindelijk is de auto achter ons ons komen helpen en moest ik helemaal alleen de berg oprijden terwijl er 5 man mijn auto aan het duwen waren. Gelukkig is alles goed gegaan en was de schrik het ergste, maar dat was wel even een spannend momentje. Een momentje waar nog vele tranen bij zijn gevallen, maar waar we inmiddels voorzichtig om kunnen lachen!

Voor de rest gaat alles heel goed en begint al langzaam het aftellen weer om naar huis te gaan. Stiekem wil ik hier nog helemaal niet weg, want ik vermaak me hier prima! Helaas ben ik wel al voor de derde dag ziek en kon ik alweer niet naar stage gaan, maar ik denk dat ik morgen weer gezellig ga beginnen! Ik kan nog zooooo veel vertellen over de afgelopen drie weken, maar dan wordt dit wel een hele erge lange blog en dat doe ik jullie niet aan!

Tot snel iedereen!

Liefs de zieke kip Jill

xxxxxxxx

Reacties

Reacties

Petra

Lieve Jill, op de eerste plaats heel veel beterschap. Xxx en ja het was zo spannend en leuk om jou te verrassen. Ik heb de week in Curacao met Saskia en jou en de andere 3 meiden heel erg leuk gezellig en spannend ervaren. Zo blij dat ik nu weet hoe jullie gehuisvest zijn en hoe jullie daar in dat mooie Curacao leven tijdens jullie stage. Voor mij is het een onvergetelijke week geweest. Je hebt ons zoveel laten zien van dit mooie eiland. geweldig!!! Ik wens jou en ook de andere meiden nog 4 fijne weken toe...geniet..xxx mama xxx Petra

Marion

Wat een avonturen beleef jij toch Jill.
Veel plezier nog ????.
Groetjes Marion en stella

Saskia

Lieve Jill, Beterschap, hopelijk ben je snel opgeknapt zodat je nog volop kunt genieten van je laatste weken op Curaçao! Ik vond het heel leuk om jou samen met je moeder te verrassen.Het was een super week en heb dan ook genoten. We hebben veel gezien en ondernomen met jou en de andere meiden. Ik zou het zo weer doen. Groetjes en nog veel plezier, Saskia

de Dushi's

Hallo Juf Jill,

Met ons gaat het goed en met jou ook, lazen we. We hebben met plezier jouw blog gelezen: gelukkig hebben jullie de autorit overleefd!
Hier is ook van alles gebeurd: we zijn op schoolreis geweest naar Toverland in Sevenum; dat was leuk. We hebben in de bus gezongen voor Jesse, die jarig was. Verder zijn we op kamp geweest in Teuven. Het was erg warm (vonden wij). We hebben een speurtocht gehouden, pannenkoeken gebakken op het kampvuur, boerengolf, we zijn naar Mosaqua geweest, door de modder gelopen en nog veel meer. Ook zijn we bezig met de voorbereidingen voor de musical; jammer dat jij die mist. Een aantal kinderen is naar een kennismakingsmiddag op het voortgezet onderwijs geweest en de meesten van ons volgen de wedstrijden van het EK. Bedankt voor de leuke kaart! We hebben hem pas vandaag gelezen, omdat meester René, die oen, hem na twee weken in zijn postvak ontdekt heeft.

Lieve groeten van de Dushi's en meester René

ps. We hopen dat je naar het schoolfeest komt!

Jacqueline Ederer

Hallo Jill,
Iedere blog heb ik met veel interesse gelezen . Wat jammer dat je maar zo weinig mag betekenen op je stageschool. Ze weten niet wat ze missen! Gelukkig heb je veel tijd om echt te genieten en wat een verrassing dat je moeder en beste vriendin op bezoek zijn gekomen.
De werkplekbeoordelingen zijn achter de rug en mijn studenten hebben het allemaal positief afgesloten. Komende week ga ik op kamp met mijn groep 8 en daarna nog de musical. Nog even druk, druk !
Heb je al een Lio stage voor komend jaar kunnen regelen vanuit Curaçao?
Geniet nog van je laatste weken !
Groetjes Jacqueline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!