jufjill.reismee.nl

Mijn laatste week op Curaçao is aangebroken!

Bon dia Dushi's,

Mijn laatste week op Curaçao is aangebroken en kan het aftellen beginnen om naar huis te gaan. Maar eigenlijk wil ik dit helemaal niet, want ik vind het hier echt super! Natuurlijk ben ik wel weer blij om iedereen te zien en een dikke knuffel te kunnen geven, maar ik zou hier ook nog best een tijdje kunnen blijven! Wie weet ben ik volgend jaar weer hier als echt juf Jill!

Natuurlijk ben ik nu intens aan het genieten en het begon afgelopen week met mijn verjaardag! Eindelijk 21 en dus echt volwassen zeggen ze haha. Nu nog even laten zien dat dit wel echt zo is! Mijn verjaardag was super leuk! We zijn eerst maandagavond gezellig een cocktail gaan drinken bij Madero beach club en om twaalf uur werd er dan ook uitgebreid gezongen voor me en mocht ik de cadeautjes openmaken! Van mijn moeder en van Peter had ik het cadeau al een hele maand in huis, maar ik mocht het pas openmaken op mijn verjaardag. Ondanks mijn nieuwsierigheid is dit wel gelukt en heb ik om twaalf uur ook deze cadeautjes opengemaakt. Mijn huisgenootjes hadden ook een cadeau gekocht echt super lief!

Eenmaal thuis zijn we lekker gaan slapen en de dag erna werd ik wakker gemaakt door Daisy met een ontbijtje op bed met kaarsjes! Ik voelde me met de minuut meer jarig! Als allergrootste verrassing kreeg ik ook nog een super leuke videoboodschap van mijn groep 8 waarin ik werd toegezongen echt heel erg leuk! Daarna zijn we lekker de hele dag naar het strand geweest en zijn we daarna heerlijk gaan eten bij Hemingway. Hier waren ook nieuwe vrienden bij die ik op Curaçao heb leren kennen dus mega gezellig. Uiteindelijk moest er ook een feestje komen en zijn we nog gezellig op stap geweest! Al met al was het heel raar om mijn verjaardag niet thuis te vieren, maar ik heb een super dag gehad die ik niet meer snel zal vergeten!

Het feesten op mijn verjaardag kon niet te lang doorgaan, want de dag erna zouden we gaan zwemmen met dolfijnen! Iedereen had hiernaar uit gekeken en ik was de enige die er erg tegenop zag. Zoals de meeste van jullie weten, ben ik echt mega bang voor alle dieren. Dit was dus een enorme uitdaging voor mij. Toch vond ik dat ik dit moest doen, want het was echt een grote droom van me! Ik was op de weg erheen niet echt de gezelligste gesprekspartner, maar gelukkig begreep iedereen dat en kon ik me in stilte voorbereiden op dit moment. Eenmaal aangekomen kregen we eerst een filmpje te zien en daarna nog uitleg over de dolfijnen. Ik werd met de minuut nerveuzer terwijl de rest steeds enthousiaster werd! We werden verdeeld in groepjes en mochten naar 'onze' dolfijnen. We mochten onze flippers aantrekken en meteen het water in. Op dat moment hield het voor mij even op en raakte ik echt in paniek. Gelukkig merkte de trainster dit en mocht ik nog even naast haar blijven zitten. Na een tijdje ben ik toch het water in gegaan door aanmoedigingen van mijn groepje. Toen kwam er uiteindelijk een dolfijn na me en wat vond ik het prachtig! Wat zijn dit voor mooie beesten en ze voelen ook heel zacht aan! Ik was wel nog mega bang, maar ook super trots dat ik dit gedaan heb! Het was dus een ervaring om nooit te vergeten! En angsten kun je dus echt overwinnen

Wink

Het volgende punt op mijn lijstje was de Struisvogelfarm. Ik heb hier namelijk verhalen over gehoord en het moest echt leuk zijn. Gelukkig wilde mijn huisgenoten mee en zo gingen we naar de Struisvogelfarm. Ook hier was ik natuurlijk weer nerveus, want ik ging die beesten echt niet aanraken. Gelukkig hoefde dat ook niet, want we werden vervoerd in deze geweldige truck!

Het was vooral een leerzaam uur, want onze reisleider vertelde erg veel over de struisvogels. Want wisten jullie dat struisvogels hun kop juist niet in het zand steken!? In werkelijkheid leggen ze hun oor op de grond om te luisteren naar de trillingen in de grond. Op deze manier kunnen ze horen of er iets aankomt en of ze zich moeten beschermen. Het lijkt dan net alsof ze hun kop in het zand steken, maar dat is dus helemaal niet zo! Ik vond het wel een grappig weetje! We mochten wel nog de struisvogels voeren, maar dat durfde ik niet. Ik ben er toen maar bij gaan staan, toen Demi de struisvogel aan het voeren was haha.

Gisteren heb ik even weer iets actiefs gedaan, we zijn namelijk een tour gaan maken op een quad! Dit was echt super vet en zeker de moeite waard! Zo'n quad is wel heel zwaar, dus heb nu best last van mijn armen haha. Het sturen is heel zwaar omdat je de hele quad moet meenemen. Gelukkig ging dit steeds beter en vond ik het steeds leuker worden! Op sommige stukken mochten we dan ook plankgas geven en dat was echt heel cool! We zijn toen nog gaan kijken naar opspattend water en we zijn naar een indianen cave gegaan. Heel mooi om te zien! Na het uurtje van de tour was ik ook kapot haha. We moesten een veiligheidsbril op en een helm en het was om 9 uur het 's morgens al erg warm, dus het zweet liep overal. Om dit actiefs weer te combineren met het vakantiegevoel zijn we daarna lekker naar het strand geweest!

Over een weekje ben ik nu alweer in Nederland en kan ik alleen nog maar terug denken aan een geweldige reis die ik gemaakt heb. Wat ben ik blij dat ik voor deze ervaring heb gekozen en dat dit ook nog kon natuurlijk! De laatste week zal ik nog meer gaan genieten dan dat ik de afgelopen drie maanden heb gedaan, want voordat ik het weet zit ik weer in het koude Nederland en daar wil ik nu nog even niet aandenken!

Tot heel snel!

Liefs en dikke kus Jill

XXX

Reacties

Reacties

Monique Potalivo

Hallo Jill, super dat het je zo goed bevalt!! Een ervaring om nooit te vergeten!! Geniet lekker van je laatste week, en dan tot dinsdag!! Groetjes van ons 3tjes Sandro, Monique en je allerliefste neef Dave

Roger

Geniet er nog maar lekker van en heel veel groetjes van ons!!tot laters ????

Oma en opa pouwels

Super leuk Jill dat je ons zo mee laat genieten van de vele ervaringen EEn geweldige ervaring ????????voor je ,!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!