jufjill.reismee.nl

Juf Jill is back!

Hallihallo lieve mensen uit Nederland,

Vandaag was dan eindelijk de eerste stagedag in Curaçao! Aangezien het hier iedere dag bloedheet is, hebben ze in Curaçao een tropenrooster. Dat houdt in dat er school is vanaf kwart over 7 tot kwart over 12. Natuurlijk super fijn, maar wel heel vroeg opstaan. Dus zo stond ik vanmorgen om 6 uur onder de douche om even lekker wakker te worden (laat me jullie er even aan herinneren dat er hier gedoucht wordt met koud water!

Wink
). Om kwart voor 7 kwamen we aan op school en het hele schoolplein stond al redelijk vol met leerlingen. Op dat moment dachten we even dat we te laat waren. Gelukkig was dit niet het geval, maar waren we juist erg op tijd. We mochten wachten in de lerarenkamer en langzaam liepen de andere leerkrachten ook naar binnen. Hele leuke mensen die erg blij waren dat wij er nu ook waren.

Mijn mentor had ik al eens gezien op facebook, maar ik wist toch niet precies wat ik moest verwachten. Gelukkig bleek het een hele leuke spontane vrouw te zijn, die ons meteen wegwijs maakte in de lerarenkamer. Op dat moment werden de zenuwen gelukkig al iets minder. Om kwart over 7 werden we opgehaald door de stage begleidster, een leuke aardige vrouw die volgens mij wel van een praatje houdt. Na een korte rondleiding door de grote school (meer dan 700 leerlingen) werden we allemaal afgezet bij onze klas. En zo kwam ik terecht in mijn groep 7!

Meteen toen ik de klas inkwam voelde ik me welkom. Bij binnenkomst werd er al naar me gezwaaid en was er zelfs al op het bord: bon bini Juf Jill! geschreven. Natuurlijk wilde ze ook iets weten van mij en heb ik mezelf even kort voorgesteld. Ze vonden wel dat ik gek klonk dus vertelde ik waar ik vandaan kwam (ik klonk namelijk als een Belg). Ik heb meteen maar even mijn dialect laten horen en de kinderen vonden dit super leuk! Sommige begrepen zelfs wat ik zei (dat kan ik van sommige Nederlanders niet zeggen!). Mijn klas is een drukke, maar wel een hele leuke klas met 29 leerlingen.

Ik werd wel al meteen flink aan het werk gezet en mocht de dictees en de taaltoetsen nakijken, gelukkig deed ik dit ook al in Nederland en vind ik dit niet erg. Wel was meteen duidelijk dat het onderwijs in Nederland heel anders is. Consequent handelen is hier niet echt van toepassing en de leerlingen zijn erg druk zelfs tijdens te instructie. Ik moest hier wel heel erg aan wennen, aangezien mijn groep 8 in Nederland dit wel allemaal kon (dus mijn complimenten voor jullie lieve schatten van groep 8!). Het zal de komende dagen nog wel even wennen zijn, maar ik denk dat dat vast en zeker ook wel goed komt! ik heb in ieder geval al heel veel zin in de komende weken!

Voor de rest is er niet heel veel spannends meer gebeurd. Ik ben wel al naar het ziekenhuis in Curaçao geweest omdat ik was gevallen en hierbij had ik veel last van mijn voet. Ik ben toen toch maar naar de dokter geweest ( de wachttijd was 2 uur, gelukkig was Daisy zo lief om met mij mee te gaan) en uiteindelijk moesten er foto's gemaakt worden van mijn voet. Gelukkig was hij niet gebroken, maar wel zwaar gekneusd. Tja ik wilde denk ik gewoon eens even geen dagje strand

Tongue Out

Daarnaast zijn we ook gaan duiken hier. Dit vond ik wel erg spannend, maar wel heel erg leuk en vooral mooi! Mijn huisgenoot werkt bij het duikcentrum dus kregen we gelukkig ook nog flink korting, maar wat vond ik dit gaaf! Morgen of overmorgen krijgen we de foto's en ik zal er vast en zeker ook wel een paar hier plaatsen om te laten zien hoe mooi dat is!

Voor nu heb ik weer genoeg getyped en zijn jullie weer een beetje op de hoogte van mijn avontuur hier! Tot snel!

Liefs Jill

xxxx

P.S. Voor mijn kindjes in groep 8: Ik ben heel benieuwd hoe jullie vakantie was en wanneer kregen jullie nog eens de uitslag van de cito toets? Werk ze nog een paar weekjes en nog heel veel plezier en succes! xx Juf Jill

Reacties

Reacties

Laurie

Jill, leuk om te lezen! Veel succes en beterschap met je voet, niet zo handig he haha maar ik weet precies hoe je je voelt!!

Kus!

Ad

Hoi Jill, fijn zo'n verslagje.ik en blij ???? dat je goed ontvangen bent op school. Jammer van je voet, goed laten helen en nog een fijne tijd. Groetjes Ad

Monique

De 4 ? Zijn smilies in Ad's bericht. Leuk te lezen dat het behalve met je voet, goed gaat. En nog leuker dat de leerlingen vriendelijk zijn en de lesmethodes volstrekt anders. Spannend. Veel succes en beterschap. Xx

Anna

Heey Jill!
Super leuk wat je allemaal meemaakt, en ook grappig dat de kinderen denken dat we vlaams zijn met ons dialect haha :p
Ben benieuwd naar meer verhalen!
Xxx Anna

Marion

Hoi Jill,
Fijn dat het allemaal zo goed gaat,
Op Curaçao het zal beslist een super stage worden.
Hoop dat je voet snel beter word.
Groetjes Marion

Monique Paulissen

Hey Jill,

Leuk om je verhaal te lezen!!

Heel veel succes met je stage en vooral veel plezier.

Geniet ervan X
Monique

Sven

Heee die Jill,

Wat stoer dat je bent gaan duiken.. Ik hoop dat de onderwaterwereld op Curacao net zo mooi is als op Aruba.. Ga je het vaker doen?

Hoe is het inmiddels met je voet?

Hopi plezier nog!

Mary Ann

Hoi Jill,
Fijn dat je het naar je zin hebt. Ook is het leuk om de culturen te vergelijken en mee te maken. Veel beterschap met je voet!

De Dushi's

Hallo Juf Jill,

Onze vakantie was leuk en gelukkig was het weer de tweede week goed.
We hebben de uitslag van de Eindtoets vandaag gekregen en door de meesten van ons is het goed gemaakt.
Wie van de meisjes op de foto’s is eigenlijk Daisy?
Hoe is het met je voet? Volgende keer iets minder feesten misschien? ;)
We zijn nieuwsgierig naar de foto’s van het duiken.


Groeten,

je schatjes van groep 8 …………………… en Meester René

ps. Let op je voetje!
pps. Eerst liggen en dan vallen!

Dylano Franssen

Hoi juf Jill,

Moeten jullie zo vroeg beginnen? Voor mij is half 9 goed! En wat hoorde ik van je voet? Ik zou maar minder drinken???? en minder feesten???????????????? Ik wens je nog veel plezier met je stage.

Groetjes,

Dylano????

Amy

Dat is een leuk verhaal
Juf jill.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!