jufjill.reismee.nl

Time flies when you're having fun

Hallo Dushis!

Mijn eerste week op dit mooie eiland zit er alweer op! Wat gaat de tijd toch snel hier! Na mijn aankomst op 26 april heb ik erg moeten wennen aan het leven hier. Het is hier een stuk warmer en benauwder dan in Nederland, maar ook erg aan het tijdsverschil. De jetlag is nu gelukkig bijna helemaal weg, waardoor het Curaçaos ritme er nu langzaam inzit.

Meteen de tweede dag op dit eiland was het Koningsdag. Volgens mij wordt het hier nog uitgebreider gevierd dan in Nederland. Wat een feest! Overal was wel iets te doen en er werd ons gezegd om naar Punda in Willemstad te gaan. Dit was absoluut een aanrader, want hier vond het hele feest plaats. Gehuld in onze oranje kleding gingen we vol goede moed alle marktjes langs, maar na het eerste pleintje liep het zweet al over onze rug. We waren duidelijk nog niet gewend aan dit weer. We hebben toen ook maar unaniem besloten om lekker naar het strand te gaan en daar onze dag door te brengen. Dit was een super beslissing, want het strand is hier prachtig en mooier dan je je kunt voorstellen! Na een dag op het strand, hadden we ons klaar gemaakt voor een stap avond zo als in Nederland. Dus om 22:30 waren we gezellig in de stad, maar om 12 uur hielt alles hier op. Het was wel even wennen, maar voor de tweede dag waren we best blij dat we niet zo lang op stap hoefde te gaan. Gelukkig weten we dit nu wel voor een volgende keer!

De dag erna was de jetlag nog steeds een probleem en zijn we lekker naar het strand geweest. We zijn toen naar de grote en kleine Knip geweest en dit was zelfs nog mooier dan het strand van Mambo beach ( hier moeten we ook 11 gulden betalen om op het strand te komen). Helaas is dit wel altijd een dikke drie kwartier rijden maar zeker de moeite waard! Vooral ook omdat een volle tank hier maar 30 gulden kost, dus ongeveer 15 euro en dit goedkoper is dan de entree van Mambo beach :)

Op de vrijdag zijn we gaan snorkelen. Aangezien ik dit nog nooit gedaan had, vond ik dat best spannend. Maar wat was het mooi. Omdat het water zo helder is kun je heel veel vissen zien en dat is echt wel de moeite waard. De snorkel zit dan nu ook standaard in onze strandtas! Na een dagje snorkelen hadden we afsgesproken om met onze andere huisgenoten te gaan uiteten, zodat we elkaar beter leerden kennen. Dit was erg gezellig en leuk en gelukkig gaat het ook al wat soepeler tussen ons! Na het etentje zijn we nog naar een groot feest geweest genaamd Full Moon. Dit feestje ging wel door tot de late uurtjes, maar het was dan ook super leuk!

Aangezien we pas om 4 uur in bed lagen leek het ons leuk om de dag erna rustig aan te doen en de lokale strandjes te bezoeken. Hier hoef je namelijk geen entree te betalen en dat is handig als we terug komen van stage. Gelukkig hoefden we niet ver te zoeken, want dit strandje ligt recht voor ons huis. We kunnen hier gewoon te voet heen. Hier zijn natuurlijk wel alleen maar de lokale inwoners en ik voelde me best bekeken. Na een tijdje verdween dit gevoel ook en merkte ik hoe vriendelijk de mensen hier eigenlijk zijn!

Op zondag was er overdag een groot feest op Mambo beach! Het Float festival wordt maar één keer in het jaar gehouden, maar het bleek super leuk. De dj stond in het water en iedereen was met een opblaasbaar bedje, band of andere dingen gekomen (behalve wij haha). We hebben dus lekker de hele dag gefeest in het water en om 19 uur ging het feestje vrolijk verder op het strand. Hier hebben we ons dan ook kostelijk geamuseerd! Jammer dat het maar 1 keer per jaar is, want dit was super leuk!

Gisteren zijn we dan ook maar weer lekker naar de grote knip geweest en hebben we hier een dagje vertoefd. Door het warme weer zitten we bijna de hele tijd alleen maar in de zee om afkoeling te zoeken en tot groot geluk hebben Daisy en ik onze sport gevonden in het beach pingpong (onze eigen benaming). Dit zullen we dus zeker vaker gaan doen!

Vandaag wordt weer een lekker rustig dagje, want vanavond gaan we op stap met de huisgenoten! Ik ben eens benieuwd waar ze ons mee naar toe nemen, want ze hadden grootste plannen.

Voor de rest ben ik lekker aan het genieten van de rust hier en de mensen, moet ik er toch nog wel steeds aan wennen dat ik met vijf andere mensen in een huis leef en neemt de jetlag beetje bij beetje weer af! Maar ik ben vooral aan het genieten van dit geweldige avontuur, want voordat ik het weet is het alweer voorbij!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs en dikke kus

Jill

xxx

Reacties

Reacties

Sven

Op de Caribische eilanden weten ze inderdaad heel goed wat feesten is... Je zult er nog wel veel meer tegenkomen!

Geniet ervan en kijk uit met de zon ;-)

groep 8 basischool De Schakel

Hallo juf Jill,

We hebben je berichten gelezen en je foto's bekeken.
Het ziet er heel mooi uit. We hopen dat je je er thuisvoelt
en dat je stagetijd net zo leuk wordt als bij ons.
Bij ons was het de laatste week van de vakantie lekker weer, maar bij jullie zal het warmer zijn.

Groetjes groep 8

jesse

hoi we zien dat je heel veel plezier hebt. ben je al gestoken door een mug :) ik ben wel een beetje jaloers want ik zou ook wel op het strand willen liggen:)
heel veel plezier groetjes:Jesse,louk en nicolle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!