jufjill.reismee.nl

VAKANTIE!!!

Halihallo lieve lezers,

Mijn laatste blog als 20 jarige want over een paar uurtje ben ik jarig!! Dus nog snel even dit schrijven en dan klaar maken voor een hele leuke avond hoop ik :) Want ja je wordt maar één keer 21 op het zonnige Curaçao!

Laughing

Zoals jullie in mijn vorige blog hebben kunnen lezen voelde ik me niet zo lekker en was een beetje ziek. Nou dat beetje ziek kunnen we weglaten want ik heb vijf dagen plat op bed gelegen en had de griep zwaar te pakken. Helaas miste ik hierdoor ook een hele week stage, maar ik had me nog nooit zo belabberd gevoeld als die week. Gelukkig ben ik nu weer helemaal beter en kan ik weer verder genieten van dit bijna afgelopen avontuur!

Want mijn avontuur zit er bijna op en dat werd me afgelopen vrijdag toch wel even duidelijk. Mijn laatste stagedag was aangebroken en dat vond ik echt heel erg! Nooit gedacht dat deze weken zo snel zouden omvliegen en dat ik zoveel nieuwe dingen zou leren. Mijn laatste stagedag was wel anders dan dat ik verwacht had, want ik zat vrijdag met nog maar vijf leerlingen in de klas. De rest van de kinderen waren thuis gebleven aangezien ze toch al het rapport hadden gekregen. Gelukkig was het wel een hele leuke dag en heb ik me prima geamuseerd! Eigenlijk was donderdag dus mijn echte laatste stagedag en dat was erg leuk maar ook moeilijk. Want hier in Nederland kun je afscheid nemen en elkaar nog zien, maar deze leerlingen en leerkrachten zou ik nooit meer zien. Dat viel me toch iets zwaarder dan dat ik gedacht had. Na heel wat knuffels kreeg ik mijn afscheidscadeau. Een super mooi boekje met allemaal tekeningen en lieve teksten erin. Het was me duidelijk ik ga deze klas en deze school heel erg missen.

Ondanks dat het onderwijs hier heel anders is en ik niet veel lessen kon geven, heb ik toch super veel geleerd. Gelukkig ook maar, want komend jaar moet ikzelf een klas gaan draaien dus dit was een super voorbereiding! Zelfs zo'n goede voorbereiding dat ik hier wil komen werken en ik ook al een baanmogelijkheid hier heb! In februari moet ik weer contact opnemen en dan kunnen we gaan kijken naar mijn opties! Nooit gedacht dat ik, het meisje uit Kerkrade, in het buitenland wilde gaan werken. Maar deze kans is super! Ik heb dus heel wat om over na te denken, maar het is zeker niet de laatste keer dat ik hier ben geweest!

Na al deze leuke ervaringen had ik dus vrijdagmiddag om 11 uur vakantie!! We zijn toen ook maar lekker naar het strand geweest en hebben genoten van onze vrije dag en die heerlijk afgesloten met een lekkere bbq. zaterdag zijn we ook weer lekker naar het strand geweest en natuurlijk naar ons favoriete feestje op zanzibar! Op zondag zijn we met zijn allen naar de Grote Knip geweest en hebben we een heerlijke dag gehad om daarna te gaan eten bij het bekende restaurant Jaanchies. Wat een leuk en grappig restaurant. De eigenaar Jaanchie is een hele lieve oude man die zijn werk met veel liefde uitvoert. Er is dan ook geen menukaart, maar hij komt zelf de gerechten vertellen op een hele leuke en bijzondere manier! We moesten natuurlijk wel het speciale gerecht proeven waar dit restaurant om bekend staat: Leguaan.

Tongue Out
Niemand durfde het gerecht echter te bestellen, maar gelukkig was de vriend van Annemarie bereid om dit gerecht te bestellen en wij mochten er dan van proeven. Iedereen was wel een beetje nerveus, want hoe moet je je voorstellen hoe leguaan smaakt? Toch bleek het best lekker te zijn en het smaakt een beetje naar goulash vonden wij haha. Dus dit kan ik ook van mijn bucketlist afstrepen!

Leguaan

Voor de rest ga ik nu lekker genieten van mijn vakantie en nog hopelijk veel leuke dingen doen. Maar eerst vanavond en morgen mijn verjaardag vieren! Woehoeee :)

Tot snel!

Liefs de bijna jarige Jill

xxxxx

ps. Hier even een stukje voor mijn groep 8:

Lieve groep 8,

Wat mis ik jullie toch! Ondanks dat ik het heel leuk hier heb, denk ik bijna dagelijks aan jullie! Wat leuk om jullie verhalen te lezen en gelukkig was het schoolreisje en kamp geslaagd! Geniet er maar lekker van, want voor jullie breekt er binnenkort ook weer een hele leuke en nieuwe periode aan! Ik vind het ook echt super jammer dat ik niet bij de musical kan zijn, maar gelukkig hebben we samen voordat ik vertrok de hele musical al eens doorgenomen dus ik weet wel een beetje hoe hij gaat hihi. Ik ben wel benieuwd hoe jullie de rollen verdeeld hebben! Mijn kinderen hier op school vonden het heel leuk dat ik jullie op mijn etui had staan, zo waren jullie ook een beetje in Curaçao! Ik heb dus ook veel verhalen over jullie verteld en dat vonden ze hier heel leuk! Helaas werkt het internet op school niet goed, waardoor we niet konden skypen dat vond ik wel jammer. Maar gelukkig houden we elkaar zo ook op de hoogte en hebben jullie eindelijk mijn kaart ontvangen! Die meester toch van jullie :P Ik kan jullie al verklappen dat ik gezellig naar het schoolfeest kom! Ik moet jullie natuurlijk wel nog even zien voordat jullie brugmuggen worden hihi! Laat maar weten hoelaat ik mag komen om mee te feesten!

Nog heeeel veel plezier deze laatste weken en geniet er lekker van!

Liefs en dikke kus Juf Jill

Reacties

Reacties

Oma en opa Pouwels

Gefeliciteerd lieverd, maak er maar een leuke dag van met al die lieve mensen om je heen ????????????????????Heel gezellig om je verhaal te lezen. Knuffel van ons! ????

Enny+nicole+rene+Bryan Radix

Lieve Jill,
Van harte gefeliciteerd jarige jop.Proficiat.
Maak er een te gekke verjaardag van in het zonnige curaçao.
Veel liefs uit het regenachtige Kerkrade.
Dikke kus en knuffel van ons allemaal.xxxxxxxxxx
.

de Dushi's

https://img.youtube.com/vi/GnsOMTYIai0/mqdefault.jpg


Proficiat juf Jill!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!