jufjill.reismee.nl

Mijn eerste stageweek is alweer voorbij!

Hallo Dushi's,

Weer even een update vanuit CuraƧao. Zoals jullie weten was vorige week mijn eerste stageweek en die is gewoon nu al voorbij. Ik ben zelfs al twee dagen bezig met mijn tweede week! Wat gaat het hiet toch snel!

Inmiddels heb ik ook al meerdere lessen gegeven en dat vond ik super leuk! Helaas kan ik niet heel veel lessen geven, want ze hebben bijna overal vakdocenten voor. Zo hebben de leerlingen Spaans, Papiaments, Engels, aardrijkskunde, geschiedenis en computerles van een vakdocent. Deze lessen duren daarom ook drie kwartier tot een uur. Vaak heb ik ook meerdere vakken op Ć©Ć©n dag die ik niet kan geven hierdoor. Tot nu toe bestaat mijn les geven dan ook uit rekenen, taal en spelling. Gelukkig heb ik genoeg dingen ernaast te doen. Zo heb ik een weekplanning gemaakt voor in de klas, maak ik extra werkbladen en nog veel meer.

Nu wordt er ook niet echt secuur gewerkt met de dagplanning. Zo is het geen probleem als er een les wordt geschrapt op de planning. Wat vandaag niet komt, komt wel een andere keer is echt het motto hier en dat zie ik zeker terug in mijn klas. De motivatie is meestal ver te zoeken en dat heeft effect op het les geven. De leerlingen zijn nauwelijks betrokken en zijn liever lui dan moe. Toch zijn ze erg sterk in het kletsen met elkaar. Ik vind het dan ook super moeilijk om de leerlingen stil te krijgen en ben al enkele keren boos moeten worden. Gelukkig ben ik niet de enige die met dit probleem worstelt.

Aan de andere kant, als ik eenmaal boos ben geworden wordt er wel gewerkt (lees: wordt er 10 minuten hard gewerkt en daarna is de helft alweer afgehaakt). Toch vind ik het echt super leuk om hier les te geven en is het weer een hele andere uitdaging dan dit ik in Nederland had. Mijn band met mijn mentor is wel heel goed en daar ben ik super blij om. Ik kan dan ook echt alles aan haar vragen.

Omdat ik niet zoveel lessen kan geven, geef ik op dit moment les aan kleinere groepjes leerlingen die zwak zijn in taal en rekenen. Omdat differentiatie hier niet echt van toepassing is, heb ik besloten om deze lessen te geven aan verschillende leerlingen van alle drie de groepen 7. Op deze manier krijg ik ook meer contact met de andere leerlingen en de leerkrachten zijn blij dat er toch een beetje gedifferentieerd wordt.

Gisteren was wel een heel leuk moment in de klas, want ik kreeg een staande ovatie haha. De juf en de leerlingen zijn super blij met mij en lieten dat op deze manier blijken. Super lief vond ik dit, aangezien ik er pas een week ben! Maar mijn klas is ook zelf heel erg leuk. Alle leerlingen zijn stuk voor stuk schatten en zijn super lief.

Ik was wel blij dat het vrijdag om 13:00 uur weekend was! Zo'n eerste week met zoveel indrukken was toch wel erg veel. Gelukkig hebben we lekker rustig aan gedaan en zijn we naar een nieuw strand geweest genaamd Jan Thiel. Super mooi was het hier en hier hebben we ons dan ook goed vermaakt. We hebben zelfs pizza gegeten bij zonsondergang. Wat een mooie ervaring. Daarna werd het weer eens tijd voor een feestje bij de Zanzibar. Op zondag zijn we weer naar Mambo beach geweest en hebben we hier lekker onze dag vertoefd.

Al met al heb ik het nog steeds reuze naar mijn zin hier in CuraƧao en vermaak ik me prima! Gelukkig ook maar :)

Nou tot snel weer!

xxx JIll

Reacties

Reacties

Lisa en Syenna

Hey Hoi Juf Jill,

Fijn dat je het zo leuk hebt in CuraƧao. Hopelijk gaat t al een stuk beter met je voet. In CuraƧao zou tuurlijk een super leuke stage worden, maar ik denk niet dat het leuker wordt dan bij ons c: Wij wensen jou nog heel veel plezier en succes met je stage.

Groetjes,
Lisa en Syenna

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!